Vés al contingut

Històric

Temes de recerca 2017-2018

  1. CREACIÓ D’UNA APP: Aleix Giménez, Enric Aguilar, Sergi Bigas, Yovan Irenov
  2. LA GAMIFICACIÓ: Paula Vilaró, Bruna Pagès, Aina Costa, Natàlia, Laura Creus
  3. EVOLUCIÓ DEL ROL DE LA DONA: Clàudia Torrents, Elvira Domingo, Gisela Marcos, Júlia Serrabassa
  4. AUTISME: Guillem Mas, Paula Contreras, Berta Ballus, Cristina Formentí, Maria Galan
  5. CREACIÓ D’UN CURTMETRATGE: Xevi Gálvez, Oriol Puig, Gerard Mancera, Roger Vilaró
  6. CONSTRUINT UN PATINET: Joaquim Vila, Marc LLobet, Martí Terricabras, Roger Company, Pol Lledó
  7. BULLYING: Berta Garcia, Maria Calvo, Alba Font, Adrián Veiga
  8. HOMOSEXUALITAT I HOMOFOBIA: Clàudia Rodriguez, Jana Riera, Ivet Almaida, Irina Fontarnau, Laura Vinyets
  9. IMMIGRACIÓ: Gerard Navarro, Michell Vivas, Paula Comas
  10. MAÇONERIA:  Guillem Codina, Jordi Bayés, Aida Tarradellas, Romà Iturrioz, Biel Burrieza
  11. SERRALLONGA: Dídac Alonso, Josel Güell, Marc Font, Roger Casanovas

Temes de recerca 2016-2017

  1. Violència de gènere.  M. Tsalani, A. Forcada, M. Sala, G. Prat, M. Barnils, P. Rubau (H. València).
  2. Les Drogues.  C. Hans, A. Veiga, B. Turró, I. Baños, J. Solasegalés, L. Higueruelo. (M. Guardiola)
  3. Cansat, Vedruna a l’espai. M. Gómez, E. Vivas, A. Pujol, G. Boleda. (M. Vilaró )
  4. Sincrotró. A. Garriga, M. Boix, R. Salom, P. Serra. ( M. Miguela).
  5. La història dels rallis . E. Pardo, A. Efimov, O. Pérez, M. López. ( P. Rifà).
  6. Desenterrant la història.  A. Zamora, J. Raurell, A. Coll, J. Martínez, C. Pujol ( M.Petanàs ).
  7. La vampira del Raval. G. Cilleros, R. Molist, Víctor de la Osa, J. Clarós, I. Gassol, P. Codina. ( E. Puig).
  8. Land Rover. ( Martí A, Oriol M, Albert A, Aleix C, Guillem M, ( J. Espel).
  9. El secret de la Coca-Cola.  G. Palau Ribas, A. Abad, J. Cabrera, P. Vila ( N. Pedraza ).
  10. Més enllà de la mort. (Aina P. Gisela T, Aina P., Júlia C. Laura A. (Manel Miguela)
  11. Criminologia.  Roger C, Guillem R, Jordi P, Ferran J, ( P. Rifà)
  12. Delinqüència: Clàudia P, Irlanda C, Marta C, Berta G, ( J. Ginesta )

Temes de recerca 2015-2016

  1. Del desconeixement a la cinquena potència mundial. E.Ferrer, A.Pérez, O.Molist, E.Esposa. (L.Boeck).
  2. I tu, què recordes. J.Clapés, J.Ausió, Y.Moragues, M.Duran. ( S.Montfort).
  3. Tens por? G.Bean. B.Salau, P.Grasa, X.Vilardell. (R.Pous).
  4. Emociona’t. M.Romeu, C.Mas, M.Pujadas, M.Arumí. (M.Guardiola).
  5. Animals en extinció. J.Pérez, R.Serrabassa, E.Catalán, B.Ges. ( M.Miguela, O.Mas).
  6. La imaginació: un diamant en brut. J.Pratdesaba, N.Armengou, A.Carrasco ( M.Bou ).
  7. Més mar, menys terra. E.Sánchez, O.Ocaña, O.Sardà, N. Pérez, P.Quintana. ( O.Mas).
  8. Maltractament animal. I. Martínez, M. Tsalani, D. Fernández, O. Montmany. A.Panyella, B.Aguilar( L. Ortega).
  9. Les cèl·lules mare. P. Bascuñana, A.Pla, O Valls, A.Mas ( M. Miguela ).
  10. Youtube. J.Cutrina, C.Sánchez, K.Talib ( T. Gómez)
  11. Emboliquem-nos. P.Colomer, I.Varela, M.Grandío, M.Ròdenas ( E.Puig)

Temes de recerca 2014-2015

  1. Com seria una Catalunya independent: M. Portet, P. Molas, S.Oliva, P. Pacheco, S. Gonzàlez.
  2. Pluja de colors: E.Ausió, C. Pratdesaba, B. Vidal, M. Caro.
  3. Intel·ligència humana: M. Marrero, B Bayés, L.Bassas, X. Codina. A. Casanovas.
  4. L’esquizofrènia: A. Alarcón, C. Coma-cros, A. Oliva, S. Oliver.
  5. Els quadrucòpters: E. Capdevila, B. Diaz, A. Garrido, A. Moretó, A. Parodi.
  6. Gastronomia mundial: A. Bayés, G. Perarnau, G. Perarnau, R. Blanco, X. López.
  7. Musical~ment: J. Cussó, C. Fernández. E. González, L. Mas.
  8. Movie- Gum: J. Sans, J. Orra, F. Calvet, M. Salvans.
  9. El món fotogènic: Y. Luque, A. Del Rio, S. Khacha, A. Rojas
  10. La Síndrome de Down: S. De Palomar, E. Escribano, A. comas, J. Navarro, K.  Maymouni

Temes de recerca 2013-2014

-Robòtica: X. Sánchez, A. Oriolm, E. Molist, R. Romeu (Miquel Vilaró)

-Atemptats: P. Vinyets, M. Vilasis, Pol Jiménez, A. Pladevall (Lourdes Boeck)

-Rere les càmeres: R. Orra, J. Térmens, M. Gibaja, A. Rodríguez (Ester i Pep Simón)

-El comportament humà: A. Alcázar, J, vila, N. Capdevila, J. Mombiedro (Montse i Manel)

-El Bullying: S. Ricardo, A. Aragonès, P. Barnils, G. Ausió (Núria P)

-Il·lusions òptiques: E. Bargalló, M. Pujades, G. Quintana, Cuchi,P.Cabrera (Ester Puig)

-El paper de la dona al món laboral: I. Taheri, N. Fernández, P. Fernández, M. Montero (Lourdes)

-La felicitat:  M. Carrasco, M. López, T. Gràcia, M. Pagès, P. Jordà  (Mireia Bou)

-La por: I. Carretero, A. Rodas, M. Sánchez, O. Colomo, A. Masramon (Marcela Guardiola)

– Publicitat: R.Cilleros, G.Capdevila, X.Company, M. Guell ( Núria Pedraza )

– Serrallonga: M.Molist, A. Moya, T. Domínguez, P.Dalmau, E. Forcada (Lourdes)

Temes de Recerca 2010-2011

  1. El deute extern (Jelloul, Marc B, Eduard C. ) Magda
  2. Les Drogues. Els centres de desintoxicació (Marina M, Sara R ) Núria P.
  3. La maternitat d’Elna ( Alba S, Laia V, Berta V ) Lourdes B.
  4. Com afecetn les marques en els adolescents? ( Marc A, Xevi T, Isaac S, Marco B. ) Núria P.
  5. El son ( Cristina S, Sara M, Mireia C, Aida P ) Hemi, Manel.
  6. El món de les emergències mèdiques ( Guillem S, Jèssica A, Guillem B ) Manel.
  7. La Revolució Industrial a Barcelona ( Adrià V, Julio, Marc V ) Lourdes, Ester
  8. Les vacunes: són bones? Anna C, Carla C, Aida C, Sergi S ) Manel.
  9. La Guerra Civil a Tona ( Aleix M, Albert R, Aurora M, Elisabet C ) Lourdes.
  10. Les energies renovables: construcció d’un braç mecànic ( Albert A, Pere S, Aleix P, Narcís O, Marc C ) Miquel V.
  11. Història dels videojocs ( Xavier P, Carles F, Pol P, Àlex V ) Ester P.
  12. Què és l’art? ( Clàudia C, Silvia F,Marina T, Aida Font ) Ester.
  13. Transtorns psicològics ( Cindy P, Tània C, Sara A, Glòria M ) Manel
  14. Fundació esportiva Tona ( Guillem G, David M, Aitor G, Aranau V,) Ester P.

Temes de Recerca 2009-2010

  • Disminució aus migratòries( O. Mas )
  • Fonts d’Osona( L. Ortega )
  • Biotecnologia i medicina( M.Miguela )
  • Malalties minoritàries ( M. Miguela )
  • Els fongs; utilitats, malalties, drogues. ( M.Miguela )
  • La casa intel·ligent i renovable ( M. Vilaró )
  • La cirugia estètica ( M. Vilaró)
  • La influència de la publicitat ( N. Pedraza )
  • Tribus urbanes ( E. Puig )
  • Adolescents ( E. Puig )
  • El món laboral i la recerca de feina ( E. Puig i M. Miguela )
  • Història de Tona ( L. Boeck )
  • Sobre les estrelles (E. Puig )
  • La conquesta de la Lluna (P. Rifà )

a)      Presentació del treball de recerca per part del professorat. (2h) 9 i 10 desembre

b)      Confecció de grups de treball. Tria de tema i plantejament d’objectius. Avantprojecte (3h) 16 i 17 desembre 

c)       Desenvolupament del treball de recerca. (15h) Del 10 de gener al 21 de febrer

d)      Editar el teu treball a presentar (3h) Del 17 i 18 febrer

e)       Presentar el treball enquadernat ( 2 còpies ) 28 de febrer

f)      Prepara i/o assajar la presentació (2h)   25 de febrer i 3 de març

g)        Presentar oralment el treball de recerca per a ser avaluat. (4h)  4 de març

Què avaluarem del vostre treball escrit

  1. L’índex
  2. Els arguments i la motivació que us han portat a fer aquest projecte.
  3. La formulació i/o hipòtesi del vostre treball
  4. Estructura coherent del treball
  5. Aprofundiment del tema
  6. L’exposició de les vostres conclusions
  7. La riquesa bibliogràfica, webgrafia i annexos.

Presentacions

Nom del treball Tutor treball Professor convidat Tutors de 4t 
8.35-8.50 Robòtic VILARO LAURA MONTSE/MANEL
8.55-9.10 Serrallonga ESTER PUIG LAURA MONTSE/MANEL
9.15-9.30 Rere les càmeres ESTER PUIG LAURA MONTSE/MANEL
9.35-9.50 La por MARCELA PEP RIFÀ MONTSE/MANEL
9.55-10.10 El paper de la dona en el franquisme LOURDES PEP RIFÀ MONTSE/MANEL
10.15-10.30 Atemptats terroristes LOURDES PEP RIFÀ MONTSE/MANEL
11.05-11.20 La felicitat MIREIA BOU NOEMI MONTSE/MANEL
11.25-11.40 Il·lusions òptiques ESTER PUIG NOEMI MONTSE/MANEL
11.45-12.00 La publicitat NÚRIA P NOEMI MONTSE/MANEL
12.05-12.20 El bulling NURIA P ESTER MONTSE/MANEL
12.25-12.40 El comportament humà MIREIA SABATÉ ESTER MONTSE/MANEL

Presentació Projecte de Recerca

Què és un projecte de recerca?

– És una petita investigació sobre un tema.
– Pot estar emmarcat dins d’una matèria o pot ser interdisciplinari.
– Està dirigit per un professor/a – tutor/a.
– Es presenta per escrit (paper, digital,…) i oralment.
– S’avalua tenint en compte l’actuació durant la realització del treball, l’informe escrit i la presentació oral.
– El projecte de recerca tindrà la consideració d’una matèria optativa.
Escull el Tema
Escull un àmbit genèric d’estudi
Temes d’investigació
Tipus d’investigació
Comença la Recerca
Índex provisional
Calendari
Bibliografia
Llegeix
Observa
Treu Conclusions
Internet
Escriu el Treball
Com redactar?
Parts del treball
Citacions i notes a peu de pàgina
Referències bibliogràfiques
Criteris gràfics
Prepara l’exposició
Prepara-la
Exposa

Comença la recerca

 Index
Un recurs molt útil per començar el treball és l’elaboració d’un índex provisional del treball. És evident que aquest índex es modificarà, i segurament molt, però t’ajudarà a ordenar les idees.
Això suposa pensar molt bé l’estructura del treball. Com? Sempre a partir de la teva hipòtesi: els diferents capítols han d’anar ordenats a respondre pregunta inicial. Sinó, sobren.
– El treball deu començar amb una introducció, on presentes el treball.
– En un primer capítol convé fer un estat de la qüestió: què se sap d’aquest tema, precisions terminològiques, etc.
– Després vindrà el resultat de la teva investigació bibliogràfica, i a continuació, se s’escau, de l’experimental.
– La conclusió serà el moment de respondre a la qüestió plantejada des d’un bon començament.
– Després vindran la bibliografia i, si s’escauen, els apèndixs.

Calendari

Un cop dissenyada l’estructura del treball, sempre susceptible de modificació, és necessari que estableixis un calendari de treball, adaptant-te evidentment a l’establert pel teu centre d’estudis. En aquest calendari has de tenir presents aquests elements:
– Recerca bibliogràfica
– Lectura bibliografia
– Activitats secundàries: enquestes, entrevistes, visites, etc.
– Experiment principal
– Reunions amb el tutor
– Redacció del treball
– Preparació de l’exposició oral

Bibliografia
– La teva recerca bibliogràfica ha de començar buscant les fonts primàries, aquelles que tracten directament el teu tema: si estudies El senyor dels anells has de trobar les edicions de l’obra de Tolkien, preferiblement en llengua original i, si existeix, una edició crítica –aquella que reprodueix amb la màxima exactitud possible el text original, tot justificant el perquè-.
– Després hauràs de trobar les fonts secundàries, aquelles que estudien les fonts primàries; en l’exemple anterior: llibres i articles sobre El senyor dels anells.
– Com les trobaràs? Primer pots buscar en repertoris bibliogràfics i en revistes bibliogràfiques sobre el teu àmbit d’estudi. Els tens sobre tot a les biblioteques, i alguns a internet.
Després has de buscar en les bibliografies dels llibres que vagis trobant.
Consulta també els catàlegs temàtics de las biblioteques. Ara pots fer-lo amb moltes mitjançant internet.
I així aniràs construint la teva bibliografia. Et suggerim que facis servir aquesta base de dades per recollir les dades de totes les obres i articles que trobis.

Observa
Si inclous una part experimental, aquesta deu començar amb una bona observació, que et proporcioni un conjunt de dades que puguis després analitzar.
La recollida de dades es pot fer de moltes maneres:

1. OBSERVACIÓ DIRECTA:
Has de saber utilitzar el medis d’observació adients (per mesurar el soroll, enregistrar un so, etc.)
I has de preparar uns fulls de registre per anotar de manera ràpida i clara les dades observades, de forma que puguis després analitzar-les tranquil·lament.
2. ENQUESTES:
– Una enquesta és un seguit de preguntes formulades a diverses persones.
– Les preguntes poden ser tancades (sí o no) o obertes (molt difícils de quantificar, són més pròpies d’una entrevista).
– Les preguntes poden ser sobre fets (quan va néixer?) o d’opinió (està d’acord amb la intervenció militar a Iraq?).
– Les preguntes han ser molt clares.
– S’han d’evitar les preguntes indiscretes i les que condicionen la resposta (deveu estar contra la pena de mort, oi?).
– S’ha de preservar l’anonimat dels enquestats.
– L’enquesta requereix haver seleccionat una mostra suficientment representativa de població, bé triada segons certes característiques (homes, dones, joves, estudiants, etc.), bé a l’atzar.
3. ENTREVISTES:
Una entrevista és un seguit de preguntes, principalment obertes, formulades a una persona.
S’ha de preparar bé, però sabent que durant l’entrevista es poden afegir preguntes improvisades a partir del desenvolupament de la conversa.
Convé realitzar l’entrevista sense interrupcions, deixant temps per respondre, sense discutir amb l’entrevistat, ni sotmetent-lo a un interrogatori.
L’entrevista s’ha d’enregistrar correctament (no oblidis comprovar que funcioni bé el magnetòfon)
Quan transcriguis l’entrevista no pots modificar el que ha dit l’entrevistat; convé llavors que li facis arribar el text perquè el revisi.
4. EXPERIMENTS:
Si l’observació directa no és suficient, pots recórrer a un experiment. Això vol dir crear una situació artificial, planificant unes proves per poder influir sobre determinades variables, i observar a continuació els resultats.
Un experiment permet controlar molt més els fets què un vol observar, però també pot restar espontaneïtat.
I si en l’observació directa eren importants els mitjans, aquí encara més: un experiment requereix fer servir uns instruments molt precisos, perquè això és precisament el que caracteritza l’experimentació.

Treu Conclusions


Tant la investigació bibliogràfica com la investigació experimental no són suficients sense una interpretació intel·ligent dels seus resultats. Pensa només en els percentatges d’unes eleccions i com els interpreten els diversos partits.
Per interpretar els diferents resultats has de recordar contínuament la pregunta inicial, la teva hipòtesi, i tractar de respondre.
Si has fet servir experiment amb valors quantitatius, hauràs d’utilitzar l’estadística per relacionar matemàticament aquests resultats, trobant la moda, mitjana, desviació típica, etc. Però aquestes dades estadístiques també les hauràs d’interpretar intel•ligentment.
Sí, però… De vegades podràs respondre sí. De vegades podràs respondre no. Però moltes vegades hauràs de precisar: sí, aquesta és la causa normal d’aquesta conducta, però en determinades condicions pot ser aquesta altra…
Això implica ser molt honrat en la teva conclusió. Si veus que tens certesa d’una cosa, afirma-la amb rotunditat. Si veus que és probable, manifesta quina probabilitat té. Si penses que potser és així, però que és possible el contrari, digues-ho amb franquesa. I si et quedes amb al dubte i no saps quina és la resposta a la teva hipòtesi, millor que busquis una altra.
La teva conclusió l’has de redactar molt bé. Els que llegeixin el teu treball han de saber clarament a on has arribat. I això ho faràs a la part del treball anomenat conclusió, és clar.
Com redactar el treball
Et costa trencar el gel, i començar a escriure? Ara et donarem alguns consells sobre com redactar el treball de recerca:
-Pensa a qui va destinat: no al teu tutor, ni als membres del tribunal, sinó a tot aquell que pugui estar interessat en el tema.
-Has d’utilitzar un vocabulari tècnic i precís. Evita els recursos literaris (no escrius una novel•la) i els mots buits o massa genèrics.
-Fes servir un to neutre: el que importen són les idees que exposes, no la teva autobiografia.
-La lectura no ha de ser pesada: frases i paràgrafs breus, evita les digressions (inclusió de discursos sobre temes paral·lels per a després tornar al fil expositiu), les repeticions innecessàries…
-Cal comprovar l’ortografia, la morfologia i la sintaxi.
-I torna a llegir tranquil·lament tot el que has escrit. Segur que trobes algun error.
Parts del treball
Qualsevol treball d’aquest tipus es pot dividir en set parts clarament diferenciables: la portada, l’índex, la introducció, el cos del treball, la conclusió, la bibliografia i els annexos.
Portada 
La coberta ha de ser sòbria.
S’han d’indicar aquestes coses:
– tipus de treball: Treball de recerca
– títol (molt destacat)
– subtítol (si s’escau, en lletra més petita que el títol)
– autor
– tutor/a: Dirigit per…
– curs i grup
– centre
– població i data
La coberta no es té en consideració per a la numeració de les pàgines.
 Full en blanc:
A continuació es pot fer servir un full en blanc, o amb una cita, sempre que sigui molt representativa del sentit del treball.
Aquesta pàgina ja compta en la paginació, però el numero 1 no es posa.
  Índex
L’índex es pot posar al començament del treball o al final.
Ha d’incloure tots els capítols, apartats i subapartats, que apareixeran amb la mateixa tipografia que en el cos del treball.
 Introducció
És molt important fer-la bé: pensa que és la primera cosa que llegiran del teu treball.
La introducció serveix per presentar la teva investigació: perquè vas escollir el tema, quina és la hipòtesi, com has plantejat la recerca (metodologia), parts del treball i, si s’escau, agraïments.
De cap manera has de mostrar la resposta a la hipòtesi, és com si al començament d’una pel·lícula de suspens diguessis qui és l’assassí.
 Cos del treball
El cos del treball s’ha d’estructurar en capítols, apartats i subapartats. Has de pensar molt bé aquesta estructura: ha de ser lògica, pedagògica i clara. És aconsellable titular els apartats amb negreta i majúscula, els subapartats amb negreta i minúscula.
Ja et suggeria abans que comencessis amb un primer capítol dedicat a l’ESTAT DE LA QÜESTIÓ: què se sap d’aquest tema, precisions terminològiques, etc.
Un segon capítol podria ser el resultat de la teva investigació BIBLIOGRÀFICA, i en tercer, si s’escau, de l’EXPERIMENTAL. Però reconec que això és molt genèric, i que dependrà molt de la naturalesa del teu treball.
Has d’obrir nova pàgina només quan comencis un capítol, no quan comencis un apartat o subapartat.
Conclusió 
-El lector del teu treball probablement comenci amb la introducció i després passi a la conclusió. -Ha de quedar, doncs, molt clara quina és la resposta que dones a la hipòtesi plantejada en un primer moment.
-També pots aprofitar per fer un resum del treball, però pensa que la conclusió no és principalment un resum sinó una resposta.
-I convé que acabis amb una valoració del treball: importància de la conclusió a la que has arribat, portes que se t’obren a noves investigacions, etc.
-La conclusió, com la introducció, no es numera.
Valoració 
La Valoració. En aquest apartat hauràs de valorar la importància del teu treball, les coses apreses, els aprenentatges, si t’has sentit a gust, les noves expectatives que se’t poden obrir a partir d’aquesta recerca …
Bibliografia 
-Després de la conclusió ve la bibliografia.
-Es pot dividir en: repertoris bibliogràfics, fonts primàries i fonts secundàries.
-Ha d’estar ordenada alfabèticament pels cognoms dels autors.
-S’ha d’evitar citar obres que no tenen res a veure amb el treball, o aquelles que no hagis consultat.
Annexos 
Tot allò que per la seva extensió no hagis pogut incloure en el cos del treball, perquè hauria fet la seva lectura molt feixuga, ho pots posar en annexos o apèndixs: qüestionari d’una enquesta, reproducció íntegra d’una entrevista, text complet d’un document estudiat, quadre cronològic, construcció d’una maqueta, un model, il·lustracions, etc

Criteris gràfics

Aquí tens una sèrie de criteris gràfics que hauràs de tenir en compte: 
-Fes servir fulls blancs de format A4 vertical, preferiblement per una cara.
-Pots utilitzar un tipus de lletra pel text principal i un altre pels títols. La mida habitual serà d’uns 11-12 punts. La de citacions o notes a peu de pàgina d’uns 9-10 punts.
-No deixis mai sola una línia d’un paràgraf ni al final ni al començament de pàgina.
-És recomanable escriure la numeració de les pàgines centrada a la part inferior de la pàgina.
-Recorda que la coberta no compta, i que la pàgina núm. 1 no es posa.
-El text principal l’has d’escriure en lletra rodona.
-La lletra negreta s’utilitza només per als títols de capítols i apartats.
-La lletra versaleta es fa servir per escriure en les referències bibliogràfiques els cognoms dels autors.
-La lletra cursiva o itàlica s’utilitza per:
. Títols de llibres, revistes i altres formes de publicacions.
. Expressions o paraules d’un altre idioma (la universitat Abat Oliba va fer doctor honoris causa a…).
. Noms científics d’espècies vegetals i animals, i amb majúscula la primera lletra (Canis lupus)- paraules mal escrites expressament, registres col.loquials o dialectalismes (em van fotre una indicció).
. Paraules o expressions que reben un tractament lingüístic (l’etimologia d’educació és…)
Les quantitats:
– es poden escriure amb lletres si són del zero al nou, sense decimals, percentatges o mesures (quatre euros són el 5 % de 80 euros)- però les altres quantitats s’escriuen en xifres (i s’ha de mantenir una uniformitat; l’exemple anterior seria millor així: 4 euros són el 5% de 80 euros)- una data completa s’escriu: el dia en xifres, el mes en lletres, l’any amb les xifres completes (27 de gener de 2004).

Internet

Aquestes adreces et poden ser molt útils:
Biblioteques
Diccionaris
Altres treballs de recerca
Buscadors

Bibioteques:
Biblioteques de les Universitats de Catalunya
Biblioteques de la Província de Barcelona
Biblioteques de Catalunya

Diccionaris:
Reial Acadèmia de la LLengua espanyola
Diccionari castellà de sinònims i antònims
Enciclopèdia catalana

Traductors:
castellà-català
Anglès, francès i català-castellà

Enciclopèdies:
Wikipedia en catalàWikipedia en castellà
Enciclopedia libre en castellano
Enciclopedias.com
Enciclopèdia britànica

Mapes i atles
Mapes

Referències bibliogràfiques i webgrafia

Fragments de llibre:

COGNOMS DE L’AUTOR, Nom de l’autor. Títol del llibre. Editorial, lloc d’edició, any d’edició.
– Cardona, Ramon. Cómo se comenta un texto fílmico. 2ª ed. Madrid: Cátedra, 1991
 Articles de revista o diari:
COGNOMS DE L’AUTOR, Nom de l’autor. Títol del llibre. Nom de la revista o diari, data i número.
-Reina Hernández, J. “Diseño y construcción de plantas piloto”. Ingeniería química, (1999) 359, p. 141-149
Si és l’article d’un diari en lloc del volum i fascicle es posa la data:
– FOIX, Luís.”Esto es Europa”. La Vanguardia, 22 de enero 1992, p. 15
 Pàgines web:
Adreça completa (amb enllaç)
 Citacions i notes a peu de pàgina
Citacions:
Són una aportació interessant en el teu treball, però només has de citar quan sigui oportú: per introduir un text que analitzaràs o per confirmar una idea que acabes de exposar.
-Les citacions han de ser fidedignes. No pots canviar res. Si vols afegir un comentari teu fes-ho amb claudàtors [com faig ara].
-Les citacions les has de posar entre cometes: “signe doble format por unes cometes d’obertura i unes de tancament”.
-La citació s’acaba amb una crida, o número en superíndex, que remet a la nota a peu de pàgina, on s’indica d’on s’ha estret la citació. Si la crida es fa quan hi ha un signe de puntuació, s’ha de posar després d’aquest signe.1
-A vegades no es fa servir aquest sistema, sinó que entre parèntesi s’indica l’autor, l’any de l’obra que citem i la pàgina, deixant que el lector busqui a la bibliografia quina obra és (B. RUSSELL, 1948, p.33).
Notes a peu de pàgina:
Les notes a peu de pàgina serveixen per indicar d’on s’ha estret una citació, fer breus digressions, definir termes, etc.
-El tipus de lletra ha de ser més petit que el del text principal
-És preferible posar les notes a peu de pàgina i no al final del capítol o en un apèndix, perquè complica molt la seva lectura, i algunes poden ser molt interessants.
-Les referències bibliogràfiques a les notes a peu de pàgina no han de ser completes, perquè ja estan així a la bibliografia final; només cal indicar l’autor, l’obra i la pàgina: B. RUSSELL, Human Knowledge. Its Scope and Limits, p.33.
-Quan una citació és exactament de la mateixa obra i pàgina que l’anterior no cal posar autor, obra i pàgina, sinó Idem.
-Quan una citació és de la mateixa obra que la citada en la nota anterior, però d’una altra pàgina, no cal posar autor i obra, sinó Ibid. (en el mateix lloc) i indicar la pàgina: Ibid., p.33.
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: